Thursday, August 26, 2010

shopping raya....

wahh....amik masa gak nk tulis new post....tapi apa pon hr ni baru dapat balik awal...lps sek terus straight je...ke rumah x larat la den nak nak gi mano2 hari ni...pasal kaki shopping mc hr ni...den pon cam dah tebayang2 nak kuak lentang pas ni. so hr ni plan nak msk la...insyaAllah menu nye lak berdasarkan bahan2 mentah yg ada dlm peti sejuk tuh...iaitu..sup tulang dan ikan msk lada kering n kueh cucur udang ( br fisrt time nk try ni)...jadik kot psl kueh ni simple2 je...bulan pose ni mcm sronok je nk wat kueh....ada yg jdk...ada tuh tak jadik gak.

so..act nk chite psl shopping raya...byk tempat dah aku scan.....kebanyakkan baju..mahal lgk la..nk tggu turun harga la konon nye tuh yg g scan je...tapi adagak baju yg aku dok temimpi2 la ni...mcm nk p je...grab baju tuh..kat sacc mall...regenye ok la..tapi designnye aku minat..psl baju kurung moden asyik bercekak je lengannyer..boring la...nk carik yg simple je...hr tuh p subang parade..pon masyaAllah mahal la...bleh nak beli..tapi watpe la..nak bazir kan..kata org ukur baju kat badan sendiri je lah.

tapi bagi aku..kalo nk shopping raye....aku malas nak p dgn family...susah nak pilih tuh yg aku g time lps sekolah...org pon x ramai...g ngan member2 syok sket..kalo p hr cuti ngan asben n ank2..susah la jwb nye nak memilih..dok leka layan depa je...lgkkpon ada baby ni...cian die..so aku p beli sendiri..skrang ni baju ank2 x setle lgk...mggu dpn la.kot aku nk p beli...hrp2 jumpe yg berkenan di hati...walau apa pon...thn ni ala kadar je..yg penting dapat beraye kat negri 9...x saba nak balik kpg.

ok...nk p msk...rebus tulang kena lama2...nnt tak hempuk x best....so slamat berbuko...tuk adik beradik kat mesia ni...n slamat plg ke kampung dan slamat hr raye maaf zahir batin.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails