Thursday, August 13, 2009

hob retak seribu

alkisahnyer aku la...pelupa...nasib baik rumah tak meletup kalau x dengan jiran2 aku sama terbakar, mlm tu aku buat susu ank aku....aku just nak panaskan air sat jer..sbb dlm tormos mang dah x de air...dlm cerek t pon x byk sgt airnyer..pas buat susu aku bleh lupa nk tutup api..aku terus tido...tanpa tutup api gas td, rasanyer dalam 2,3 jam jugak kot smpai subuh abah aku bgn nk pi blk air...perasan bunyi menda meletup2...abah aku kata " apolak ko tak tutup api gas ni nor woi" dlm bahasa nogori la...ya Allah aku terbangun terus g kat dapur....uwaaaaaa..hob aku pecah2....cerek tu plak..punggungnyer dah nak mencair...astaga, aku bersyukur sgt tak jadik apa2 kat sume org lam rumah ni....ce tgk camne rupe hob aku ni...dah le..mahal tp bukan nyer jenama teka ke...pacific ke...electrolux ke...jenama keluarga jer...tp bleh tahan harganye. sampai la ni aku dok pakai dapur tu...sayang la nak buang tunggu la..kalau duit aku dah byk sampai tak tau nak guna utk apa..baru aku beli hob yg baru...pakai je dulu...cuma kaca nyer nampak retak sket. moral of the story...guna la..cerek elektrik..pemanas air...atau masukkan air panas dlm tormos. tak pon beli cerek yg pandai bercakap atau menjerit....ingat jgn bermain dgn api...api kecik2 kawan...kalau besar menjadi lawan.


3 comments:

Related Posts with Thumbnails