Thursday, July 29, 2010

Ohh..Sales

lamonyo makcik x update blog ni....sebonanyo eden x sihat bona ni...masalah pompuan setiap kali yo abih pantang mulo la...domam sbb ee breast den ni prob la cikit....tuh kdg2 nyusu kan anak paling lamo pon 4 bulan yo....air susu jgn chito semua ank rezki air susu melimpah ruah alhamdulillah...sayangnyo kalo nk stop bfeed ni...sbb byk khasiatnyo pah tu x yah susah2 p bgn mlm2 buek susu...den cuba la bertahan..sbb harapan den supayo dapek nyusu dhia at least sampai 6 bulan.

den sebonanyo nk chito lain tuh intro yo....den teruja gak dongar sale sano sini ni...ni mmg kegomaran dan minat yg mendalam kalo dongar pasal sale ni..yo lah org kojo gomen kan...kalo byk duit takdo lak nk tggu sale bilo2 den bleh boli...tapi sbb ee den tgh cuti bersalin ni...den bersoba yo lah zikir byk2....kalo x ni...dah lamo den join group lorong tuh g kek tompek sale tuh. x po lah den tompang gombiro yo lah..lagik pon pokok duit den x byk laiee bungo eee...hehhe baghu nk berputik tapi pengalaman maso poiee stadium tuh...sosak nafeh den mano lah dtg eee manusio yg byk ni...nk baya pon sikso beratuh pjg...boli bukan byk pon satu mondo yo...tp nk baya eee berjam jam tggu tuh lah manusia kalo bab2 shopping berduyun duyun dtg kan. itu ponn den terboli minyak wangi jenamo apo tah...tp rege dio ok lah.

dok kek kl ni....nih yo lah kojo nyo...lagik nk ghayo ni...poning palo makcik..blom tunjuk kueh rayo lgk..tahun ni den nk cuba sederhano lah..nk berbelanjo berhikmah den maleh nk order kueh byk2 do...baju rayo pon x yah byk2 na do...sepasang ckplah kan...kot lah gomen nk bagi sumbangan duit rayo tahun ni..kalo ado alhamdulillah...kalo x do..melopong yo lah...yg ponting den nk cubo berjimat cermat ni..isyaAllah yg ponting poso tuh kono di tingkatkan kualiti nyo..kan kan...jauhkan diri dari perkaro2 yg boleh mengurangkan pahalo poso tuh...(ni den cubo lah kan kekadanng terngumpat tuh yg susah tuh)

apo apo pun..den mmg suko dan terujo dongar perkataan sale ni....tapi den telah berjayo...mengignore mano2 sale kali ni...mako slamat lah duit den kali ni...walaupun niat den ni..mmg teraso nk berlari-lari ke arah sale tuh...tapi mikir kan amanda n dhia...tak jdk lah gamaknyo...maleh laa nk hntr diorg nursery semato-mato nk koja sale.

wokkey....den ingat nk stop dulu....umah den x berkomeh lgk ni...nk baiki langsir den ni haa..asik tertaggal yo paku eee...biasolah ank2 hyperaktif...sampai langsir den pon di anggap ee raksasa abih langsir den hr ni pon den kono pakukan smulo. so lgk 6 hr lgk den akan balik skul kono kojo balik beb...lamo dah cuti...rindu plak ngan cikgu2 skul ni espc geng2 lorong. terima kasih byk2 bagi kawan2 yg dtg melawat mama n dhia ni...n pak uda n mak uda....mekacih. jumpa lagi....slamat menyambut ketibaan ramadhan sama-samalah perbanyakkan amalan dan ibadah pada bulan ramadhan...x saba rasanye.

1 comment:

  1. eh, ada pulak sebut pak ude dan mak ude hehe....

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails