Sunday, July 11, 2010

berjaya akhirnye.....

hr ni dlm sej aku cuba nak bersihkan sawang2 kat blog aku ni....akhirnye aku berjaya tuk update blog ni walaupon x de org nk baca tp sekurang2 nyer aku dpt mengekspresskan perasaan ku yg kebosanan melalui tempoh confinement ni lam base melayu berpantang lah weh. hr2 aku layan dhia n manda 2 org ank daraku ni..rasa sronok pon yer..pasl 2 hero lgk tuh p skul...aman dunia.

pengalaman melahirkan dhia.

kot ada bakal ibu yg fisttime nk melahirkan kan anak..bleh la layan blog aku ni...setakat ni dah 4 org aku deliver..wah x sangka mak...tp aku nk chiter pengalaman yg ke-4 ni la...kang sume aku chiter panjang lebar la plak....alhamdulillah...tang bersalin x susah mana tp yg x sanggupnyer tang mabuk tuh..aku mabuk teruk 3 bulan pertama...aku dpt bezakan bila baby gal..aku musti masuk air..msk hsptal...tp baby boy...teruk jugak tp x lah sampai masuk air. bulan ke-4 br dpt suke nk tgk nasi...tp sbelum tuh mmg meluat lah tgk nasi tuh...jdk aku terus kurus cekeding tak payah susah2 p slimming world dah..sampai bersalin..maintain mak ni..slim jer.

dhia qaseh qairina...fuhh name cam chiter drama je kan...first time tau preggy ...agak x leh nk time kenyaataan gakkan psl ank yg ketiga br nk 2 thn..tp syukur kpd Allah...pah bersalin je bila ngk raut wajah dhia..hati terus gembira..terpaut ( yg aku heran camne ada org bleh buang baby..masyaAllah. ) aku rasa kasih seorg ibu meluap2...bila bagi bf kat dhia..hati ku rasa sronok dan bersyukur kpd Allah. ( banding ngan org lain yg susah nk dpt ank).

dhia ank yg baik...x susah jaga dhia...masa bersalin teran 2 kali je..terus kuar..sampai la..ni pon tidur je..kat sofa tuh ( mama nyer dok update blog) bangun nk susu jer....masa nk bersalin dhia...aku just turun darah je..cam yg lain2 gak....6.6.2010 aku dah nmpk blood spot dah..dlm hati ku..tah hr ni atau esok..aku akan deliver...so cam bleh agak je kan...aku bleh kire2 lagk bukaan ni mesti 1,2 cm...so x kuasa lah mak nk menyerah diri kat spital tuh. tp jam 2 pg tuh sakit sket..aku g gaklah spital...x psl2 laki aku plak yg jadik bidan terjun kang. Alhamdulillah..HSB masa tuh x ramai org..so adala katil kosong so slamat lah aku bersalin jam 5.56 kot..kot la...x ingat doh...berat dhia antara yg palng berat baby yg penah ku lahirkan 3.57 kg...subhanallah.





layan gamba dhia ni.

1 comment:

  1. huhuhu tahniahhh!!! ghajin2 kan diri anda..sementara cutii lagii nihh....

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails